Saturday, June 4, 2016

Dark Funeral – Where Shadows Forever Reign


След прочитането на десетки ревюта по повод новия албум, които бяха излети сякаш по калъп и след неколкократно изслушване от понеделник насам, първото нещо което мога да кажа за албума е, че излезе в много неподходящо време. Жегите тази седмица въобще не съответстваха на рифовете примерно в Unchain My Soul и Beast Above Man, като втората заедно с The Eternal Eclipse са ми личните фаворити. Но въпреки това мога да кажа, че албумът е много силен и звучи масивно и феновете не биха били разочаровани. Да, може би това е най-разнообразния им албум, като по-бавните и среднотемпови части заемат не малка част от музиката, но това по никакъв начин не означава тотална смяна в темпото и забавяне както се случи при едни Satyricon примерно, макар че в този момент двете групи нямат абсолютно нищо общо. Странно, но все още се намират хора, които да сравняват Dark Funeral и Marduk и може би имат право, но това може да се случи само при по-повърхностно слушане на албумите на двете групи. А и колкото и да харесвам вторите, в последните си албуми редовно имат поне 2-3 песни, които стоят излишно, докато при тези, които са обект на това писание това липсва, което може би се дължи, че далеч по-рядко издават.
Смяната на Emperor Magus Caligula с Heljarmadr е почти неразпознаваема и вторият се справя много добре с вокалите. А и няма какво да се лъже, в последните два албума на групата, ако има някакви слаби моменти това бяха именно вокалите на Caligula, които звучаха много...хилаво. За барабаненето на  Dominator няма смисъл да се коментира, този човек е машина. Малко ми липсват онези леко странни и леко мелодични включвания на втората китара както примерно в Attera Totus Sanctus (2005), което по никакъв начин не означава, че Lord Ahriman и Chaq Mol са изсвирили нещо ей-така. Лично на мен ми направи впечатление, че може би има едно леко завръщане към звученето на блека от втората половина на 90-те, което го приемам за плюс. А и традиционно добрата обложка на Necrolord допълва това усещане. Като цяло албумът звучи точно както за 2016 г., звука е добър, но не прекалено модерен, но от друга страна има я и атмосферата от края на 90-те. А и като вземат добрите албуми на Nordjevel, Kvalvaag, Svartelder, сплита на Drudkh/Hades Almighty, както и Dark Funeral, добри неща се случват тази година в блек метъла.


Оценка: 8,5/10


No comments:

Post a Comment