Много време измина, откакто Soulfly дебютираха на сцената. Минаха през
какви ли не промени. През повлияните от neo metal вълната
Soulfly (1998) и Primitive (2003),
през междинните 3 (2002) и Prophecy (2004) и все
по-засилващата се металият започната от силният Dark Ages (2005), преминаваща през
колебливия Conquer (2008), та до стабилния Omen (2010) и на моменти почти дет метъл звучащата тресня от миналата година - Enslaved. И въпреки
промените, за разлика от други фурнаджийски лопати от сцената като Machine Head, не звучат изкуствено и напънато
модерно, а музиката все повече се изчиства от етно елементите, които по-скоро я
караха да звучи като амазонска гюрултия, и достигна изчистеното метъл звучене от
последните години. Много е важно да кажа, че е време да се спре със споровете
между Soulfly и Sepultura,
реално вече Max и Sepultura имат повече
време и албуми разделени, отколкото заедно. Друг е въпросът, че едната страна,
колкото и добри албуми лично за мен да изкарва, винаги ще бъде губещата страна,
но вероятно и техният ред за ревюиране ще дойде след има-няма месец.
Та да се върна към темата за албума.
Направо си признавам, че албумът е супер зарибявка и от слушане на слушане все
повече и повече се харесва. Обаче, дали е по-добър от Enslaved (2012), ми
е много трудно да определя. Отново има песен с дет вокали, даже две - Fallen, с гост
вокалите на Jamie Hanks от I Declare War
и K. C. S с гост лаенето на Mitch Harris от Napalm Death , но този път
точно детът не е толкова застъпен. Лично за мен най-интересната песен е Ayatollah of Rock ‘n’Rolla, където
гост-вокалист е Neil Fallon (Clutch), което вкарва малко алтернативност (нямам
предвид алтернативността тип ’90-те) в звученето на албума. Няма
как да не спомена и израстването на Marc
Rizzo,
който, няма какво да се лъжем, от няколко албума насам прави Soulfly да звучат толкова добре
и стабилно. НайДобре това си проличава в споменатите вече Fallen и Ayatollah…, както и в Spiral, всъщност в целия албум, няма нужда от
глупаво изброяване. Tony Campos лично на мен
много повече ми подхожда тук, отколкото в и без това
мътрвите Static-X, синчето на Макс Zyon тропа, та се къса, да му се не надяваш. Огромен плюс
за албума е, че въпреки, че темпото не се променя особено много в песните, те
не писват, не си приличат една на друга и са сравнително лесно запомнящи се.
В няколко думи може да се обобщи така – Soulfly държат ниво и явно няма да се предадат.
Промени в състава, вместо понижаване на качеството, водят до точно обратното,
музиката им звучи все така свежо. И да се надяваме да дойдат отново в България,
че и аз да ги видя, макар че все повече са мненията, че колкото са добри
албумите, толкова концертите са по-слаби. Но друго си е око да види, ръка да
пипне…
Оценка: 8/10
No comments:
Post a Comment