Without tradition, art is a flock of sheep without a shepherd. Without innovation, it is a corpse. – Уинстън Чърчил
Не знам за теб, но на мен вече ми втръсна да гледам как все повече хора на изкуството се „заиграват“ с куклите, като се чудят как да им придадат възможно НайИзвратен, направо гротесков вид, за да прескочат границите на стандартното. Сигурно знаеш за тодлърпийдите на Jon Beinart, или за Living Dead Dolls, които, честно казано, така и не успяха да провокират каквато и да е емоция у мен. Изобщо пред очите ни са минавали безброй изкривени форми на кукли, като започнем с тези, заместващи сексуални партньори, минем през онези, които вместо дрехи имат незавидно гъсто окосмение, което притежателя на нещото да избръсне, и стигнем до зомбираните хорър пластмасови бебета с хищно разтегнати напукани устни, разкриващи прогнилите им остри зъбки. И, питам се аз, сериозно ли това е НайАдекватният отговор на износения чар на порцелановите кукли с големи букли, стъклени очи и викториански рокли; на мръснишки усмихнатите съвършенства, обединени под името Barbie; на застиналите по средата на сладкия си пирует сувенирни балеринки или на изписаните матрьошки? Да, определено прескачаш стобора на изчерпаните откъм идеи традиции, но това, да вземеш нещо красиво и невинно и да го превърнеш в свиващо стомаси върховно въплъщение на декаданса, не е бягане през полето на новаторството, а по-скоро тромаво потъване в блатото на безвкусицата.
Не знам за теб, но на мен вече ми втръсна да гледам как все повече хора на изкуството се „заиграват“ с куклите, като се чудят как да им придадат възможно НайИзвратен, направо гротесков вид, за да прескочат границите на стандартното. Сигурно знаеш за тодлърпийдите на Jon Beinart, или за Living Dead Dolls, които, честно казано, така и не успяха да провокират каквато и да е емоция у мен. Изобщо пред очите ни са минавали безброй изкривени форми на кукли, като започнем с тези, заместващи сексуални партньори, минем през онези, които вместо дрехи имат незавидно гъсто окосмение, което притежателя на нещото да избръсне, и стигнем до зомбираните хорър пластмасови бебета с хищно разтегнати напукани устни, разкриващи прогнилите им остри зъбки. И, питам се аз, сериозно ли това е НайАдекватният отговор на износения чар на порцелановите кукли с големи букли, стъклени очи и викториански рокли; на мръснишки усмихнатите съвършенства, обединени под името Barbie; на застиналите по средата на сладкия си пирует сувенирни балеринки или на изписаните матрьошки? Да, определено прескачаш стобора на изчерпаните откъм идеи традиции, но това, да вземеш нещо красиво и невинно и да го превърнеш в свиващо стомаси върховно въплъщение на декаданса, не е бягане през полето на новаторството, а по-скоро тромаво потъване в блатото на безвкусицата.
Сред всички гениални и недоразбрани творци обаче, една млада
дама с грациозен замах пълни взора на почитателите си с красота и меланхолична
нежност. Малките й, стабилни руски пръсти се движат безпогрешно и оставят след
себе си прелестни порцеланови създания, разказващи с очите, лицата,
татуировките и изобщо целите си тела истории, откраднати от реалния свят и
пренесени в едно вълшебно пространство.
Запознанство с Марина и нейните деца:

И наистина, Enchanted
Dolls са сигурно НайРазпознаваемитеКукли в света – големите изрисувани
очи почти говорят от нежните лица, телата заемат какви ли не, нерядко предизвикателни
пози, благодарение на подвижните стави, а анатомично издържаните фигури често
предизвикват неодобрителни погледи от страна на по-консервативните естети.
Защо, питат Бичкова, твоите кукли са толкова провокативни? Със самоувереността
на преуспял артист Марина обяснява как масата кукли са просто играчки за деца,
без пол, асексуални предмети, докато нейните творения имат гениталии и това ги
прави уникални. Младата създателка на Enchanted Dolls споделя, че обича всяка една част от творенията си и те
никога не биха могли да постигнат желаното от нея самата внушение, ако телата
им не се доближаваха максимално до човешкото. Марина дори се чувства неудобно,
когато трябва да покрие натуралната красота на куклите си с дрехи.
Малко повече информация за куклите:

При поръчка, избраната от теб кукла може да бъде доставена в
специална кутийка-легло, страшно удобна за съхранение както на малката ти
красавица, така и на CD-та,
моливи, химикали, писма, гримове и всяко друго нещо, което би съхранявал в
несесер. Тази опаковка обаче би ти излязла $30. Имаш избор между три впечатляващи дизайна – Cinderella, дело на LostFish, Gardens of Delight
или Elena the Beautiful (последните
две са изработени от Natalia
Pierandrei).
Новости:
Последните интересни събития около творчеството на Марина
са, че на 16.08.2013г. ще се състои представянето на новата й кукла – Sleeping beauty. Това ще се
случи на изложбата All (My)
Starts по повод на 10-тата годишнина на Strychnin Gallery в Берлин. Вече има
публикувани няколко снимки на малкото порцеланово съвършенство. Основните й
особености се състоят в това, че лицето на Sleeping beauty е вдъхновено от Ренесансовите рисунки с маслени
бои – склопените очи на куклата са големи и обли, устните й са малки, но
подпухнали, нослето й е съвършено право и дълго, светлите вежди са гъсти и
приятно заоблени, а брадичката е остра. Златистата коса на Спящата Красавица е
изработена от меката козина на ангорска коза, тежката корона е бронзово парче,
обгърнато в пласт 14-каратово злато и богато орнаментирано с 11 аметиста и 9
сладководни перли. Има ли все още живи съмнения, дали творенията на Бичкова са
съкровища?

„Искам да създам НайНезабравимата и прелестна играчка в
света“ – целта на Марина е висока, но не и непостижима. Ето и три очарователни
доказателства:
Necrophilia

The Shape
Shifter – 2009г.

Surviving
Може би НайВъздействащатаКукла на Марина Бичкова, Surviving е израз на
съпричастността към болните от рак на гърдата жени. Дълбоките сини очи и
розовите орнаменти, красящи главичката и пръстчетата на това порцеланово
творение, контрастират с нежността си на грубите разкривени белези, останали
след борбата със смъртоносната болест. Можеш да съжаляваш Surviving, да плачеш за нея, да скърбиш
тихо часове наред, опитвайки се да съпрeживееш болката, която куклата излъчва.
Поне докато не се загледаш добре. Макар и лишено от НайЖенствените си части,
тялото й е все още красиво. И още по-важно – то е живо. Съжалението става излишно, когато порцелановият взор на Surviving се сблъска с твоя
собствен. Идва ред на уважението и любовта. Не толкова към бездиханната кукла,
колкото към жените, преборили се за възможността да продължат да дишат. Carpe dieM!
Артист – Марина Бичкова
Занимание – Enchanted
Dolls
Държава – родом от Новокузнецк, Русия, понастоящем живее във
Ванкувър, Канада
Образование – бакалавърска степен по изящни изкуства в
Института по Изкуство и Дизайн „Емили Кар“, Бижутерия във Ванкувърското
училищно настоятелство
kak da si poracham
ReplyDeleteМожеш да намериш информация за това в сайта на куклите -http://www.enchanteddoll.com , също така се мяркат и в Ebay под името си - Enchanted Dolls :)
ReplyDelete